Zmienne. Nadpisywanie wartości | Aktualizujemy nasze zadanie


Ok, zrobiliśmy kawę, więc zadanie zostało odhaczone i teraz chcemy go zmienić na kolejne zadanie. Możemy więc nadpisać (zmienić, zaktualizować) wartość naszego task'a w następujący sposób:

task = "sprawdzić maila";

Zwróć uwagę na to, że tym razem nie użyliśmy słowa kluczowego let, ponieważ używamy go tylko raz, kiedy tworzymy (deklarujemy) nową zmienną, żeby powiedzieć programowi, że oto jest nowa zmienna, będę w niej coś przechowywał/a, nie zapomnij o tym oraz daj mi do niej dostęp za każdym razem, kiedy będę tego potrzebował/a. Później posługujemy się już tylko samą nazwą zmiennej.

W powyższym kodzie przypisaliśmy do naszej zmiennej nową wartość, w związku z czym nasz program zapamięta i wyświetli nową wartość, jeśli wpiszemy nazwę zmiennej w konsoli (spróbuj to zrobić).

Możemy tak przypisywać nowe wartości do tej samej zmiennej mnóstwo razy, a po poprzednich nie pozostanie ani śladu, o czym należy pamiętać.