Zmienne. Nadpisywanie wartości | Aktualizujemy nasze zadanie
Ok, zrobiliśmy kawę, więc zadanie zostało odhaczone i teraz chcemy go zmienić na kolejne zadanie. Możemy więc nadpisać (zmienić, zaktualizować) wartość naszego task
'a w następujący sposób:
task = "sprawdzić maila";
Zwróć uwagę na to, że tym razem nie użyliśmy słowa kluczowego let
, ponieważ używamy go tylko raz, kiedy tworzymy (deklarujemy) nową zmienną, żeby powiedzieć programowi, że oto jest nowa zmienna, będę w niej coś przechowywał/a, nie zapomnij o tym oraz daj mi do niej dostęp za każdym razem, kiedy będę tego potrzebował/a. Później posługujemy się już tylko samą nazwą zmiennej.
W powyższym kodzie przypisaliśmy do naszej zmiennej nową wartość, w związku z czym nasz program zapamięta i wyświetli nową wartość, jeśli wpiszemy nazwę zmiennej w konsoli (spróbuj to zrobić).
Możemy tak przypisywać nowe wartości do tej samej zmiennej mnóstwo razy, a po poprzednich nie pozostanie ani śladu, o czym należy pamiętać.